1 Şubat 2019 Cuma

Tam Tahıllı Entegre Buğday + Çavdar Ekmeği

Tam tahıllı entegre buğday+çavdar ekmeği
Entegre buğday unu nedir?

Buğdayın değirmende kabuğunun ayrılmadan öğütülmesi ile elde edilmiş olan una entegre un denir ve bu un, değerli bir undur. Buğdayın içinde bulunan bütün besin ögeleri yanında posa ve lifler de entegre olarak unun içerisine eklenir. Bizler de hem kendimizin hem de çocuklarımız, eşimiz ve tüm sevdiklerimizin sağlığını önemsemeli ve bu gibi rafine olmayan artı probiyotik fermente gıdalara mutfağımızda daha yoğun olarak yer vermeliyiz. Kabuğu ayrılarak öğütülen unun hiçbir değeri olmadığı gibi, bu ve bunun gibi diğer rafine olarak kullanılan gıda maddeleri birleşerek obezite ve bundan kaynaklanan insülin direnci ve dolayısıyla diabet, bağışıklık sisteminin zayıflaması gibi türlü türlü rahatsızlıklara sebep olur. Bir de kepekli unun dedikleri bir saçmalık var. Beyaz unun içine buğday kepeği katılmasıyla yapılan bir paçal, malesef hiçbir değeri yok bunun da.

Ankara'da bir değirmencinin eski usul taş değirmenle iptidai olarak entegre un öğüttüğünü okumuştum. Bunun benim için ne kadar muhteşem bir şey olduğunu bilemezsiniz. Eskiden, o bu işi atadan zanaat edinmiş değirmenci adamlar zamanında bunlar buğdayı küçücük bir miktar öğütür, sonra unu alıp rengine kokusuna hatta tadına bakar, değirmen taşının ağırlığını, dönme hızını her buğdayın kendi tabiatına göre ayarlarlarmış. Bu gerçekten inanılmaz. İşleyeceği her buğdayı ayrı ayrı tanımak, nabzına göre şerbet vermek demek bu. Evladı gibi özenerek yani. Bu insanları anlattıkları zaman çok büyük bir saygı duyuyorum onlara, hiç tanımadan seviyorum onları. İşlerini bu kadar severek, saygıyla yaptıkları için. Ben diyorum ki ekmek işte o zaman ekmekmiş. Neyse..

Ben şimdi size kendi yaptığım ekmeğin tarifini vereceğim. Buyurun buradan izleyin:


Tarif kartı burada:

Tam Tahıllı Entegre Buğday Ekmeği Gör/İndir/Yazdır

Hiç yorum yok: