11 Şubat 2019 Pazartesi

Zeytinyağlı Bakla Yemeği

bugün ne pişirsem
Zeytinyağlı bakla besin ve kalori değer tablosu
Zeytinyağlı bakla yemeği, bizim yine geleneksel tatlarımızdan. Eskiden enginar gibi baklayı da bahar aylarında yerdik ancak artık birer kış-bahar geçişi ürünü haline geldi her ikisi de. Geçen hafta pazarda gördüm aldım. Tencerenin kapağını açınca evin her tarafına yayılan mis gibi kokusunu özlemişim doğrusu.

Her sebzeyi mevsiminde tüketmeye çalışıyorum. Aslında başarılı olduğumu da söyleyebilirim. Fakat domates ve özellikle de biber konusunda hiç de başarılı değilim. Azar azar kahvaltıda yemek için alıyorum. Domates mübarek sebze, hiçbir şey yerini tutmuyor. Çocukken yaz gelip de domatesler çıktığında sevinçten havalara uçardım. Aah.. ne günlerdi :)

Neyse.. bakla olayımıza dönelim biz. Yandaki tabloya bir bakarsak besin açısından değerli bir tabakla karşı karşıya olduğumuz görülüyor. Lif açısından da tabii epey zengin. Bakalım bu yemeği pişirmenin inceliği neymiş.

Püf  noktası: Sarımsak ve dereotu bu tencerenin içine muhakkak girmeli. Soğanı ve sarımsağı dişe gelecek şekilde doğramak lazım orta karar bir irilikte. Ben kendi adıma dereotunun hafif diri kalmasını seviyorum, daha aromatik ve lezzetli geliyor. Bu yüzden yemek piştikten hemen sonra ekleyip karıştırıp 1-2 tıkırdadıktan sonra kapatıyorum ocağı. Tabi bu tür ayrıntılar herkesin kendi damak tadına kalmış. Siz nasıl arzu ederseniz öyle yapın.

Dilerseniz şimdi tarifini izleyelim. Merak etmeyin, bütün ayrıntılar videoda.

Zeytinyağlı bakla tarifi video:


Afiyetler olsun..
















Hiç yorum yok: