12 Şubat 2019 Salı

Beyaz Undan Yaşmayayla Ev Ekmeği

bugün ne pişirsem
Beyaz ekmek besin ve kalori değerleri tablosu
Bugünkü yazımda geçenlerde beyaz undan yaşmayayla yaptığım ev ekmeğini ele alacağım. Ben aslında beyaz ekmek yapmam pek. Ama bu kez beyaz undan yaş mayalı ev ekmeği yaptım, çünkü suyuna bandırmalı yemekler için böyle daha yumuşak ekmekler daha iyi oluyor. Onun dışında hiç aramıyoruz beyaz ekmeği artık. Beyaz ekmek yaptım ama yine de içine çavdardır, çer çöptür atmaya engel olamadım. Sonuç da yine istediğim gibi bir arada duran bir ekmek oldu.

Ekmeği bol miktarda yapıyorum. Biz 2 kişiyiz evde. Günlük, işte 2'şer dilim yesek, diye düşünüp buzdolabı poşetleriyle 6-7 dilimlik 6-7 paket yapıp buzlukta saklıyorum. Buzluktan çıkarıp tost makinesine koyunca fırından yeni çıkmış gibi oluyor. Ama tabi evdeki hesap çarşıya uymuyor, her gelen birer paket götürünce, pek 1 haftayı çıkaramıyoruz yani :) Neyse, olsun.. hep beraber yiyoruz işte. Siz ölçüleri kendi ihtiyacınıza göre 2 veya 4'e bölün.

Püf noktası:

-Hamurun bekleme süresi, miktarına göre değişiklik gösterebilir, önemli değil, 2 katına çıktıysa  tamamdır.

-Hamur kabardıktan sonraki yaptığımız yoğurma çok baskılı olmamalı. Hafifçe, formunu toparlamak  için yoğuracağız.

-Mayalı hamur olduğundan form vermek için ya kalıp kullanmalıyız, ya da pişirme kağıdı içine toparlamalıyız. 

-Mayalanmadan sonraki yoğurmamız, hamuru bir miktar bastıracaktır. Bu işlemden sonra bir 10-15 dk bekletelim ki kendini toparlayıp yeniden gelişsin. Yalnız 15 dakikadan fazla da beklemesin. Bu bekleme süresince fırınınızı ısıtın. 60 dk / 190-200 dereceye ayarlayın. 

-Fırın kapandıktan sonra ekmeğiniz bir 10 dk fırında kalsın. Sonra hemen çıkarıp sofra bezi üzerine ters çevirip hemen sarın. Bu ilk sıcaklıkta hemen dilimlemek isterseniz, ekmeğiniz dağılır. Kolayca dilimlenmesi için ertesi güne kadar bekletmenizi tavsiye ederim.

Beyaz undan yaşmayayla ev ekmeği tarifi video:


Afiyetler olsun...



Hiç yorum yok: