30 Mart 2019 Cumartesi

Ege Mutfağı: Sarmaşık (Acı Ot) Kavurması

bugün ne pişirsem
Sarmaşık (Acı Ot)
Sarmaşık (acı ot), benim en büyük aşkım... Eti de seven birisi olarak söylemeliyim ki benim için pirzola değerinde bir yiyecektir.

Sarmaşığı bizzat toplayan biri olarak; bu otu bulmak istiyorsanız, şöyle dere yataklarına doğru bayağı zahmetli bir keşfin sizi beklediğini söylemeliyim. Arabayla gidilebilecek yerlerde zaten hemen topluyorlar. Ne diyeyim, aşığı çok bu bitkinin. Efendim mantarda et tadı varmış... bırakınız bu işleri. Tamam var da, market raflarında değil. Ottan et tadı alacağım diyorsanız, arabanızdan inip ondan şöyle bir 300-500 m yükseklere çıkmalısınız. Ha bu arada böğürtlen dikenlerine de çok dikkat edin. Benim tavsiyem, bu toplama işini sevgili köylülere bırakmanız. İlkbaharda pazarlarda rahatlıkla bulabilirsiniz. Köylüler getiriyor. Vay ne pahalıymış demeyin, alın. Toplayan da kazansın, küsmesin. Çok zahmetli iş.
Kırılmayan yer









Gelelim işin mutfağına...

PÜF NOKTASI:
  1. Sarmaşığı satın alırken kalın saplı olmalarına dikkat edin. İnce sapları körpe, kalın saplar kart zannetmeyin, tam tersi. İnce olmasının sebebi; su alıp gelişememiş, öleceğim diye bir an önce tohum verme çabasına girişmiş, bu. Kalın saplar ise suya doymuş stressiz olanlar. 2019 baharında 7.5 tl'den açtılar, geçen pazar ise 5 tl'den aldık demetini. 
  2. Sarmaşığın destesini çözdükten sonra ister tek tek elden geçirir kök kısmından uca doğru kıra kıra çıt diye kırıldığı yerden kırıp kök kısmını atarsınız, isterseniz de benim gibi kök kısımlarını kesme tahtasında bir hizada yatırır göz kararı 3-5 cm keser atarsınız. Böyle yapınca arada odunsu şeyler çiğneyebiliyor insan, fakat ben bunu da seviyorum. Arzunuza kalmış.
  3. Kesme tahtasına yatırdığınız sapları 2-3 cm gibi iri iri doğrayın. Yıkama kabına aktarıp üzerine çıkacak kadar suda 1 su yıkamak yeterlidir. Daha sonra üstten üstten alarak süzme kabına aktarın.
  4. Sapların bir hizaya getirilmesi
  5. Üzeriyle bir seviyede sıcak suda hafif diri olacak şekilde bir-iki sefer karıştırarak haşlayın. Bazıları haşladıktan sonra soğutup iki avuç arasında sıkar ve acı suyunu akıtır. Ben sadece kevgirde süzdürüyorum çünkü o acılık ayrı güzel benim için. Başka hiçbir şeyde olmayan eşsiz ve fakat aynı zamanda da enfes bir lezzet.

Sarmaşık (Acı Ot) Kavurması Tarifi

hzr: 10 dk | pişme: 20 dk | orta | srv: 2 kişi

malzeme:
  • sarmaşık, 1 demet
  • kuru soğan, 1 büyük
  • z.yağı, 1 kf
  • yumurta, 2 ad
  • Haşlama
  • istenirse tuz
Sarmaşık kavurması nasıl yapılır?
  1. Sarmaşıklar PÜF NOKTASI'nda anlatıldığı gibi hazırlanır.
  2. Kuru soğan piyazlık doğranıp z.yağıyla birlikte tavaya alınır ve hafifçe sarartılır.
  3. Sarmaşıklar eklenip harlı ateşte sık sık çevirerek rengi dönene kadar kavrulur.
  4. İstenirse tuz eklenip yumurtaları kırılarak güzelce karıştırılır. Yumurta pişmeye doğru ocak kapatılıp yumurta istenen kıvamda pişene kadar karıştırmaya devam edilir.
  5. Yanında taze soğan, yoğurt ve tam tahıllı entegre buğday ve çavdar ekmeği ile servis yapılabilir.
Sarmaşık Kavurması Videolu Tarifi


Hiç yorum yok: